• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83101
+
-

اجرای تدابیر امنیتی  در مبادی ورودی یزد

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد بر استمرار امنیت و آرامش جامعه با حفظ اقتدار پلیس تاکید کرد و گفت: علاوه بر محور‎های ورودی یزد از سمت شرق کشور، باید مبادی ورودی استان از سمت جنوب و غرب کشور نیز برای کاهش جرائم خشن مورد نظارت و بازرسی بیشتری قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، «غلامعلی دهشیری» در کمیته قضایی و انتظامی استان یزد به مناسبت هفته ناجا، اظهار کرد: نیروی انتظامی یکی از نیروهای اصلی و دخیل در تأمین امنیت است که برای توفیق در این رسالت خطیر، نیازمند کسب اقتدار و جلب اعتماد مردم است.
وی با بیان این نکته که اقتدار با انجام کارهای خشن ایجاد نمی‎شود، تصریح کرد: منشأ همه قدرت‌ها در عالم، خداوند متعال است و عزت و اقتدار از آنِ ذات لایزال الهی است که پلیس باید با کسب معرفت و معنویت و تمسک به ذات اقدس حق، اقتدار را در درون خود ایجاد کند.
این مقام قضایی افزود: نقش فرماندهان متقی و افسران خداترس و درجه‌داران متعهد در ایجاد امنیت و آرامش برای آحاد جامعه بر کسی پوشیده نیست و باید از آنان تقدیر کرد.
رئیس کل دادگستری استان یزد بر ارتباط صمیمی با مردم تأکید و بیان کرد: پلیس اولین حلقه ارتباط مردم و حاکمیت در مسئله امنیت است و پذیرش مردم و مقبولیت پلیس، پذیرش و اقتدار نیروی انتظامی و حس احترام جامعه نسبت به این نهاد مقدس را رقم می‌زند.
وی نقش نیروی انتظامی در دوره تحول دستگاه قضایی را مهم و اثرگذار دانست و عنوان کرد: با حضور آیت‌الله رئیسی در مسند ریاست قوه قضاییه و انجام امور هوشمندانه براساس برنامه و اجرای سند تحول قضایی با کار علمی و حرکت جهادی و نیّت خالصانه، پلیس نیز به عنوان ضابط و یک بازوی پر توان در این عرصه می‌تواند نقش‌آفرین باشد. دهشیری با اشاره به ضرورت حفظ امنیت و آرامش مردم، ابراز کرد: برای کاهش جرائم خشن، باید مبادی ورودی استان مورد نظارت و بازرسی بیشتر قرار گیرد.
وی افزود: محورهای ورودی استان از سمت شرق کشور بیشتر مورد نظارت و بازرسی است اما باید تدابیر امنیتی در محور‌های ورودی از سمت جنوب و غرب کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.
این مقام قضایی ساماندهی نیروهای ویژه جهت جلب محکومان و متهمان متواری را مورد تأکید قرار داد و گفت: ماحصل تلاش مجموعه انتظامی و قضایی در تعقیب و رسیدگی به پرونده‎ها و رعایت عدالت در اجرای احکام به عنوان آخرین مرحله دادرسی تجلی پیدا می‎کند لذا باید با جلب متهمان متواری و سرعت در اجرای احکام، ضمن کاهش اطاله دادرسی، پرونده‎ها مختومه شود.
رئیس کل دادگستری استان یزد در پایان تعامل قضایی و انتظامی را در استان بسیار خوب ارزیابی و بیان کرد: نتیجه این تعامل، همراهی و همکاری باید به نفع مردم و در مسیر اعتلا و ارتقای خدمت‌رسانی به مردم باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید